حتماً در بعضی مکان‌ها مشاهده کردید که برخی از چوب های دکینگ رنگ خودشان پس از مدتی که در برخورد با رطوبت و نور خوشید بودند از دست می‌دهند و رنگ زیبای چوب به رنگ خاکستری تغییر می‌کند. ما در این نوشته به شما علت این تغییر رنگ را خواهیم گفت.

خاکستری شدن رنگ چوب

خاک، آلودگی و گرد و غبار

هر سطحی در فضای بیرون قرار گرفته باشد مورد حمله عوامل محیطی مثل خاک، آلودگی و گرد و غبار قرار می‌گیرد و با پوششی که به آن می‌دهد باعث تغییر ظاهری آن می‌شود.

فضای دکینگ هم با توجه به برخورد همیشگی با این عوامل در کنار آلودگی هوا همین‌گونه است و حساسیت بالایی نسبت به چنین آلودگی هایی دارد. تصور از بین رفتن زودهنگام فضای دکینگ با آن هزینه‌های احداث واقعاً دردآور است.

 

روغن های مخصوص دکینگ مونوکوت با استاندارد اروپایی این ضمانت را به شما به‌عنوان مصرف کننده و یا پیمانکاران و مجریان می‌دهد که از یک برند متخصص، پرآوازه در دنیا و همگام با تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنید. برای خرید مونوکوت با ما تماس بگیرید:

پوسیده شدن چوب فضای باز

نور خورشید

نور خورشید یک واکنش شیمیایی در سلولز چوب ایجاد می‌کند که رنگ چوب را حفظ می‌کند. تابش پرتوهای فرابنفش خورشید، لیگنین موجود در سلولز را تجزیه می‌کند و باعث تخریب شیمیایی می‌شود و در هر چوبی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد و نتیجه این واکنش طبیعی تغییر رنگ تقریباً برگشت ناپذیر چوب به رنگ خاکستری است.

 

آیا رنگ دکینگ خاکستری نشانه بدی است؟

چوب های نرم

در مورد چوب‌های نرم‌تر مانند کاج زرد یا سرو، گاهی اوقات پاسخ مثبت است. همراه با تغییر رنگ، اگر برآمدگی، خمیدگی، شکافتن و پارگی مشاهده کردید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که چوب دکینگ خود را تعویض کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای افزایش طول عمر تخته ها، چوب ها را سالیانه ترمیم کنید.

رنگ کردن چوب فضای باز

چوب های سخت

برای چوب های سخت بسیار بادوام، پاسخ منفی است. این چوب ها فوق‌العاده متراکم هستند، بنابراین در حالی که سطح تخته ها تغییر رنگ می‌دهند، در مورد چنین چوب هایی می‌توانید با پرداخت و بازسازی اصولی و پوشش دوباره چوب را مانند روز اول زنده و شاداب کنید.

 

وقتی دکینگ را به تازگی نصب می‌کنید مطمئناً مجذوب ظاهرش خواهید شد و اگر آن را به دلیل دوست داشتن رنگ طبیعی چوب بدون هیچ پوششی رها کرده باشید، به سرعت با تغییر بزرگی روبرو خواهید شد!

طولی نمی‌کشد که سطح چوب به رنگ نقره ای خاکستری تبدیل می‌شود. این رنگ طبیعی چوب، هوازده است و همین باعث تغییر ظاهری می‌شود و حالت پتینه به خود می‌گیرد و برخی از مردم این ظاهر و پتینه را که به ارمغان می‌آورد را دوست دارند. با این حال، پتینه خاکستری برای همه چوب ها مناسب نیست و ممکن است سالی یک‌بار رخ دهد.

جلبک روی چوب فضای باز

به همین دلیل است که محافظت از دکینگ خود از روز اول بسیار مهم است. چیزهای زیادی روی دکینگ تأثیر می‌گذارد و اگر می‌خواهید رنگ اصلی را حفظ کنید، باید مطمئن شوید که از چه نوع چوب و ترموودی و از چه نوع پوششی استفاده می‌کنید.

پیشنهاد ما برای پوشش فضای دکینگ شما استفاده از روغن گیاهی مونوکوت است. شما می‌توانید با استفاده از روغن مخصوص فضای بیرونی مونوکوت از آسیب رساندن اشعه خورشید نگهداری کنید. روغن مخصوص فضای بیرونی مونوکوت بهترین روغن برای استفاده در دکینگ است و مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و هوا و اشعه خوشید دارد. روغن گیاهی مونوکوت به محافظت از چوب در برابر عناصر کمک می‌کند، طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

 

شما می‌توانید برای تهیه روغن مونوکوت از طریق واتساپ و تماس تلفنی دفتر مونوکوت با ما در ارتباط باشید.

 

دفتر مونوکوت 02128111516

واتساپ مونوکوت 09030000914

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.