انتخاب رنگ مناسب چوب می‌تواند یک فرآیند سرگرم کننده و در عین حال چالش برانگیز باشد. در این نوشته قصد داریم به تفاوت بین رنگ های پیور (Pure) و طبیعی (Natural) روبیو مونوکوت بپردازیم.

کد رنگی مونوکوت

به زبان ساده،Pure فاقد رنگ‌دانه و Natural حاوی رنگ‌دانه‌ی کرمی مایل به سفید/زرد است، در حالی که پیور حاوی رنگ‌دانه نیست، روغن مونوکوت یک محصول مبتنی بر روغن بزرک است. روغن بذر کتان رنگی طبیعی دارد که چوب را در مقایسه با حالت خام آن کمی تیره می‌کند پس روغن پیور به رنگ روغن بذر کتان است.
در واقع، تمام محصولات مبتنی بر روغن (مونوکوت یا دیگر شرکت‌ها) به طور طبیعی چوب را غنی می‌کنند.
برای طبیعی نگه داشتن رنگ چوب بهترین کد پیور هست که فقط با پوشش یک لایه از آن می توانید از پروژه مورد نظرتان محافظت کنید.
روغن Pure و Natural روی چوب های مختلف اثرهای متفاوتی دارند، در بعضی از چوب ها رگه های چوب پررنگ تر از خود چوب می شود و این ممکن هست مورد پسند کاربر نباشد.
راه حل های متداولی برای کم کردن شدت و تضاد رنگ ها روی چوب وجود دارد که به دلیل تنوع طبیعی که در چوب رخ می‌دهد متفاوت هستند. در اینجا برای شما چند نوع چوب پر استفاده و محبوب را مثال می زنیم.

کد رنگی نچرال مونوکوت تفاوت کد رنگی Pure و Natural مونوکوت

بلوط سفید: می‌توانید از رنگ طبیعی یا سفید 5% استفاده کنید تا ظاهری روشن‌تر و بدون تضاد داشته باشید.
بلوط قرمز: می‌توانید از Precolor Easy Mint White برای خنثی کردن رنگ‌های صورتی بلوط قرمز استفاده کنید و سپس Oil Plus 2C White 5% را روی آن اجرا کنید.
گردو: (چون به خودی خود بسیار تیره است) می‌توانید از Pure استفاده کنید تا حد ممکن طبیعی به نظر برسد. روغن پیور روی چوب گردو کمی تیره می‌شود که این موضوع طبیعی است.
همان‌طور که در نوشته‌های پیشین گفتیم روغن پیور فاقد رنگ‌دانه است و روی چوب مانند این است که چوب خیس شده باشد.

pure مونوکوت

 

همیشه تست بگیرید
البته بهترین راه برای اینکه بفهمید کدام محصول برای شما بهترین است این هست که از رنگ های مختلف روی چوب مورد نظرتان تست بگیرید. این کار بهترین ایده را در مورد ظاهر نهایی کارتان به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا تصمیم خود را با خیال راحت بگیرید و این همیشه چیز خوبی است.
شما می‌توانید برای تهیه روغن مونوکوت از طریق واتساپ و تماس تلفنی دفتر مونوکوت با ما در ارتباط باشید.

دفتر مونوکوت 02128111516
واتساپ مونوکوت 09030000914

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.