حتماً شنیده‌اید که بعضی از نجاران از روغن های زیتون، بزرک، بذر کتان و … استفاده می‌کنند؛ اما این روغن ها از نظر بهداشتی و فنی مناسب پوشش ظروف چوبی نیستند و در این مقاله دلایل آن را بررسی می‌کنیم.

اگر از ظروف چوبی برای نگهداری یا سرو غذا استفاده می‌کنید، هرگز از روغن گیاهی خوراکی استفاده نکنید. چون تنها چیزی که باقی می‌ماند یک پوشش بدبو و چسبناک است.

اجرای روغن زیتون روی چوب

روغن های خوراکی هیچ وقت کاملاً خشک نمی‌شوند و وقتی آن را روی سطوح چوبی استفاده می‌کنید روغن جذب چوب نشده و همیشه سطحی چرب روی چوب خواهید داشت که به تدریج موجب گندیده شدن سطح چوب می‌شود.

علاوه بر این استفاده از روغن های گیاهی خام که برای استفاده از چوب ویژه نشده‌اند به دلیل ایجاد لایه ای روی چوب و عدم نفوذ به آن باعث جذب همیشگی گردوخاک محیط می‌شوند.

اما راهکار بسیار ساده است و جای آن می‌توانید از روغن گیاهی بی رنگ، بدون بو و سبکی مانند روبیو مونوکوت استفاده کنید، یک محصول بی خطر و محبوب با استاندارد های جهانی که خوشبختانه در ایران هم قابل خرید است.

روغن های مونوکوت علاوه بر اینکه پایه ای طبیعی و سلامت محور دارند پس از اجرا آن هم فقط در یک دست به دلیل وجود مواد تسریع بخش خیلی زود خشک می‌شوند.

رنگ کردن چوب با روغن زیتون

اگرچه می‌توان از روغن‌های گیاهی و سایر روغن‌های طبیعی استفاده کرد، اما ما همیشه استفاده از روغن اختصاصی چوب را توصیه می‌کنیم، زیرا این روغن‌ها حاوی ترکیبی از روغن‌ها و رزین‌ها هستند که دوام و مقاومت بیشتری در برابر سایش ایجاد می‌کنند.

از آنجا که ظروف چوبی در تماس با مواد غذایی هستند، نمی‌توان جهت محافظت از آن‌ها از رنگ شیمیایی استفاده کرد.

انواع و اقسام رنگ، به علت وجود مواد شیمیایی مانند پلی اورتان و انواع لاک و فرآورده‌های نفتی می‌توانند زمینه ساز بروز انواع سرطان‌ها و بیماری ها باشند.

ظرف‌ چوبی هم مانند دیگر لوازم چوبی برای اینکه محافظت شود و ماندگاری بالاتری داشته باشد، نیاز به پوشش‌ مناسب دارد. در ادامه به دلایل استفاده از این پوشش‌ها می‌پردازیم:

  1. استفاده از پوشش بر روی چوب، به زیبایی و چشم نواز بودن آن خواهد افزود و خریدار رغبت بیشتری برای خرید و استفاده از یک محصول زیبا خواهد داشت.
  2. استفاده از پوشش مناسب بر روی چوب به عمر بیشتر، ماندگاری و دوام ظرف کمک خواهد کرد.
  3. رنگ مناسب مخصوص چوب مانع از رشد انواع قارچ و باکتری خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید کپک خطرات بسیاری برای سلامت انسان‌ها دارد.
  4. با توجه به اینکه ظرف‌های چوبی پس از استفاده شسته می‌شوند، یک پوشش خوب می‌تواند به آب‌گریز شدن چوب کمک کند.

رنگ کردن ظروف چوبی

برای خرید پوشش های مخصوص ظروف خراطی و ظرف های چوبی و با اطمینان از اصالت کالا با مونوکوت ایران تماس بگیرید.

دفتر مونوکوت 02128111516

واتساپ مونوکوت 09030000914

 

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.