ظروف چوبی یکی از انواع ظروف مورد استفاده در آشپزخانه هستند. برخلاف ظروف شیشه‌ای و چینی و فلزی، نگهداری از ظروف چوبی نکته‌ها و چالش‌های مخصوص به خود را دارد. به عبارتی برای استفاده و نگهداری از ظروف چوبی که با روغن گیاهی پوشش داده شده است، دقت بیشتری داشته باشید.

رنگ ظروف چوبی

همان‌طور که می دانید بهترین پوشش برای ظروف چوبی، روغن گیاهی مخصوص چوب است. برای نگهداری از ظروف چوبی باید استانداردهایی را رعایت کنید تا عمر ظرف چوبی و پوشش اجرا شده بر روی آن افزایش یابد. در ادامه به معرفی این نکته‌ها می‌پردازیم.

 

ماکروویو ممنوع

به هیچ عنوان از ظرف چوبی برای گرم کردن غذا در داخل ماکروویو استفاده نکنید. اشعه ماکروویو به پوشش اجرا شده روی ظروف چوبی آسیب می‌رساند و مطمئناً هیچ رنگی امکان تحمل اشعه ماکروویو و پخته شدن از درون را ندارد.

ماشین ظرف شویی ممنوع

در ماشین ظرف‌شویی از مواد شوینده بسیار قوی استفاده می‌شود تا با کمترین سایش و مالش، مواد غذایی از روی آن برداشته شود. ظروف چوبی و پوشش‌های اجرا شده بر روی آن توان تحمل این تنش‌های شیمیایی سنگین را ندارند و به این منظور هم طراحی نشده‌اند.

روغن مخصوص ظروف چوبی

از ایجاد تنش‌های دمایی شدید بپرهیزید

چوب ماده‌ای همیشه زنده است و نسبت به تنش‌های دمایی اطراف خود واکنش نشان می‌دهد. سرو کردن غذاهای گرم مانند سوپ و آش و چای و قهوه به مدت طولانی در ظروف چوبی پیشنهاد نمی‌شود. شاید در دفعات اول با مشکل مواجه نشوید؛ اما در دراز مدت مطمئناً باعث ایجاد آسیب به ظرف خواهد شد.

 

ظرف چوبی را در آب غوطه‌ور نکنید

همان‌طور که توضیح دادیم، چوب ماده‌ای زنده است و جذب رطوبت دارد. به هیچ عنوان ظرف چوبی را طولانی مدت در آب غوطه‌ور نکنید تا آب را جذب نکند.

رنگ مخصوص ظرف چوبی

ظرف چوبی را چگونه بشوییم؟

در هنگام شستن ظروف چوبی از فرچه پلاستیکی و مایع ظرف‌شویی استفاده کنید. پس از شستن ظرف چوبی با مایع و آب گرم، آن را با حوله خشک کنید و اجازه دهید ۲ ساعت در هوای آزاد خشک شود تا تمامی رطوبت آن از بین برود.

 

رنگ مناسب ظروف چوبی چیست؟

حالا سؤال اینجاست که پوشش و رنگ مناسب ظروف چوبی چیست؟

مونوکوت یکی بهترین پوشش‌ها برای ظروف چوبی است. این روغن گیاهی فاقد هرگونه مواد آلی فرار و مناسب برای ظروف چوبی است. در صورتی که روغن مونوکوت در اثر خراش ظرف (با قاشق و چاقو و چنگال) بلعیده شود، هیچ آسیبی به استفاده کننده وارد نمی‌شود.

 

خرید روغن گیاهی مونوکوت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان مونوکوت ایران در تماس باشید.

02128111516

 

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.