مونوکوت یکی از ساده‌ترین سیستم‌های رنگی برای رنگ کردن انواع چوب و ورق‌های چوبی است. اجرای درست مراحل رنگ آمیزی مطمئناً نتیجه بهتری را در بر خواهد داشت. در ادامه به روش درست اجرای روغن گیاهی RMC 2 C یا فضای داخل مونوکوت می‌پردازیم.

سنباده کاری چوب و پرداخت نهایی

سنباده کاری چوب برای اجرای روغن گیاهی

در مرحله اول مانند همه سیستم‌های رنگ کاری چوب، سطح چوب را با استفاده از سنباده، پرداخت کنید تا به سطحی صاف یکنواخت دست پیدا کنید. پیشنهاد مونوکوت استفاده از سنباده گرد لرزان و سنباده 120 است.

پس از اتمام سنباده کاری، گرد و خاک حاصل از سنباده کاری را با استفاده از برس پلاستیکی یا جاروبرقی یا فشار باد، از سطح کار پاک کنید تا هیچ گرد و خاکی روی کار باقی نماند. سپس با استفاده از دستمال نم‌دار سطح چوب را گرد و خاک کامل پاک شود.

 

ترکیب جز A و Bروغن مونوکوت

ترکیب جزء اول و دوم روغن گیاهی

روغن مونوکوت RMC 2 C مونوکوت فضای داخلی از دو قوطی A و B تشکیل شده است. برای اندازه 350 میلی چهار واحد و برای اندازه 1.3 لیتر سه واحد از محتویات قوطی A (پس از به هم زدن) را با یک واحد از محتویات قوطی B (تسریع بخش پیوند مولکولی) در ظرفی تمیز و خشک، فقط به اندازه نیاز از دو ماده، ترکیب کنید.

پس از اتمام ترکیب، درب قوطی‌های مونوکوت را به‌خوبی ببندید و رنگ‌های اضافه را از روی قوطی پاک کنید. نکته مهم پس از ترکیب جزء A و B این است که پس از ترکیب، کمتر از 45 دقیقه فرصت دارید تا از آن استفاده کنید. بعد از 45 دقیقه، روغن شروع به خشک شدن می‌کند.

 

اجرای روغن مونوکوت RMC 2 C روی سطح چوب

اجرای روغن گیاهی مونوکوت

برای اجرای روغن گیاهی مونوکوت روی سطح چوب فقط کافی است با استفاده از قلم مو، اسفنج، کاردک یا رول نقاشی سطح چوب را آغشته به روغن کنید. در نظر داشته باشید که در این فرایند، تمامی سطح چوب باید به روغن آغشته شود.

همچنین توجه کنید که استفاده بیشتر از روغن به منزله پر رنگ‌تر شدن و یا محافظت بیشتر نیست و فقط کافی است سطح چوب به روغن آغشته شود.

 

پاک کردن روغن از سطح کار

پاک کردن روغن گیاهی مونوکوت

پس از اجرای روغن مونوکوت، 3 تا 5 دقیق به روغن اجازه دهید تا با سطح کار چوبی، پیوند مولکولی برقرار کند. پس از این مدت (3 تا 5 دقیقه) روغن اضافه را با استفاده از دستمال کتان (که جذب روغن داشته باشد) از سطح کار کامل پاک کنید تا سطح کار خیس ای نوچ نباشد.

اگر از روغن مونوکوت برای استفاده در کف (پارکت چوبی) استفاده می کنید، بعد از 12 ساعت قابل استفاده است، در غیر این صورت 8 ساعت بعد از اجرای رنگ، می‌توانید کار را به مشتری تحویل دهید.

نکته مهم این است که با توجه به اینکه سطح کار خیس و نوچ نیست، گرد و غبار به روی کار نمی‌چسبد.

اتمام کار و موارد ایمنی

با توجه به اینکه مواد سلولوزی (قلم مو، پارچه، ابر و اسفنج) آغشته به روغن طبیعی در معرض گرما دود کرده و آتش می‌گیرد، لطفاً پس از اتمام کار تمامی مواد آغشته به روغن را با آب خیس و به زباله دان منتقل کنید.

 

خرید روغن گیاهی مونوکوت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان مونوکوت ایران در تماس باشید.

02128111516

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.