انتخاب رنگ و پوشش مناسب برای اسباب بازی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به اینکه کودکان ممکن است اسباب بازی را در دهان خود قرار دهند، باید برای انتخاب رنگ یا پوشش اسباب بازی چوبی دقت داشته باشیم تا در صورت بلعیده شدن رنگ توسط کودک، آسیبی به آن وارد نشود.

 

همان‌طور که می دانید رنگ‌های شیمایی دارای فلزات سنگین خطرناک و سرطان زا مانند باریوم، کادمیوم، جیوه و … هستند. بخشی از خطرهای رنگ‌های شیمیایی مربوط به بلعیده شدن توسط کودک است و بخشی دیگر مربوط به بخارات و گازهای سمی است که این رنگ‌ها در زمان گرم شدن ایجاد می‌کنند.

رنگ مخصوص اسباب بازی

با توجه خطرات پیش روی شما برای استفاده از رنگ‌های شیمیایی، باید از جایگزین‌هایی مانند روغن گیاهی مخصوص چوب استفاده کرد. مونوکوت در راستای تولید محصول با کیفیت و سالم موفق به دریافت گواهی نامه استاندارد اروپایی اسباب بازی کودک (EN 71-3) شده است. بر اساس این استاندارد، شما می‌توانید تمامی کدهای رنگی فضای باز و فضای خارجی مونوکوت برای رنگ کردن اسباب بازی چوبی استفاده کنید.

اسباب بازی چوبی

روغن گیاهی مونوکوت فاقد هرگونه مواد مضر و سالم برای استفاده کننده و مصرف کننده است.

همین خصوصیت روغن گیاهی مونوکوت به شما اجازه می‌دهد تا از آن برای پوشش انواع ظروف چوبی هم استفاده کنید.

در کنار این استاندارد می‌توان به ویژگی دیگر مونوکوت اشاره کرد. تمامی محصولات مونوکوت فاقد مواد آلی فرار (VOC 0%) هستند. با اجرای روغن مونوکوت مطمئن هستید که رنگ اجرا شده بر روی آن هیچ آسیبی به کودک دلبندتان وارد نمی‌شود.

بهترین رنگ برای اسباب بازی چوبی

ترمیم رنگ اسباب بازی

همان‌طور که می دانید، اسباب بازی‌های کودکان همیشه در معرض ضربه و آسیب هست و ممکن است رنگ و پوشش رویه آن آسیب ببیند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن مونوکوت، امکان ترمیم سریع و آسان رنگ است. در صورتی که بخشی از رنگ اسباب بازی (روغن مونوکوت) آسیب دیده باشد، فقط کافی است همان کد رنگی مونوکوت را روی کار اجرا کنید تا رنگ آسیب دیده‌ترمیم شود.

البته باید در نظر داشته باشید که پیوند مولکولی مونوکوت و فیبر چوب به حدی قوی است که بسیار مقاوم‌تر از رنگ‌های شیمایی عمل می‌کند.

 

خرید رنگ اسباب بازی مونوکوت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان مونوکوت ایران در تماس باشید.

02128111516

 

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.