وقتی وارد یک فروشگاه اسباب‌بازی می‌شوید، با بسیاری از گزینه‌های مختلف روبه رو می‌شوید، اسباب‌بازی‌هایی که آموزشی هستند و اسباب‌بازی‌هایی که فقط برای سرگرمی هستند. بازی های رنگی در هر شکل و اندازه، مجسمه های پلاستیکی و اسباب بازی های چوبی؛ اما کدام از این اسباب بازی ها بهتر و کم خطرتر هستند؟ ویژگی یک اسباب بازی خوب چیست؟

اسباب بازی چوبی

اسباب بازی های کودکان باید روشن و رنگارنگ و جذاب باشند تا توجه کودکان را به خود جلب کنند؛ اما از نظر والدین، آن‌ها باید برای بازی کودکان ایمن باشند و کاملاً عاری از هرگونه مواد مضر باشند. در بسیاری از فروشگاه های اسباب بازی فروشی مشاهده کرده‌ایم که فروشنده‌ها اسباب بازی های ساخته شده با ورق های ام دی اف خام را بدون اطلاع از مضرات آن به فروش می‌رسانند و خریداران هم از اینکه اسباب بازی چوبی خریده‌اند، بسیار خوشحال‌اند و هیچ اطلاعی از جنس و نوع رنگ آن اسباب بازی ندارند.

قبل از خرید توجه داشته باشید که اسباب بازی را انتخاب کنید که از چوب طبیعی ساخته شده باشند. چوب هایی مانند بلوط، راش، نراد، گردو، گیلاس، ممرز، توت و بسیاری از چوب‌هایی که در بازار ایران موجود هست را می‌توان برای ساخت اسباب بازی استفاده کرد. فقط مهم اینجاست که این چوب ها با چسب های صنعتی و مواد شیمیایی فراوری نشده باشند.

رنگ کردن اسباب بازی چوبی

نکته مهم دیگری که بعد از جنس چوب به آن باید توجه کرد پوشش رنگ اسباب بازی چوبی است. اگر قصد خرید هر نوع اسباب بازی چوبی را دارید از فروشنده راجع به نوع پوشش آن سؤال کنید و این را بدانید که هر رنگی مناسب هر سازه چوبی، به خصوص اسباب بازی چوبی نیست.

 

چرا رنگ اسباب بازی های کودکان متفاوت است؟

نوزادان و کودکان خردسال اغلب اسباب بازی هایشان را در دهان خود می‌گذارند، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اسباب بازی های چوبی مورد علاقه آن‌ها ایمن و غیر سمی است باید بدانید آن اسباب بازی با چه پوششی رنگ و اجرا شده است.

پوششی که برای اسباب‌بازی بچه‌ها انجام می‌دهید باید یک پوشش استاندارد و متفاوت از رنگ ها دیگر باشد. از آنجایی که بچه‌ها اسباب‌بازی‌های چوبی را که به آن‌ها می‌دهید می‌مکند، باید انتخاب خوبی برای پایان کار خود داشته باشید.

رنگ مخصوص اسباب بازی چوبی

همان‌طور که می‌دانید مونوکوت دارای استاندارد اروپایی EN 71-3 و EUROFIN GOLD CERTIFIED اسباب بازی کودک بوده و این به این معناست که شما می‌توانید با خیال راحت از روغن گیاهی مونوکوت برای پوشش اسباب بازی چوبی مورد نظرتان استفاده کنید. همچنین مونوکوت فاقد مواد آلی فرار بوده و برای مجری و استفاده کننده هیچ ضرری ندارد.

شما می‌توانید برای تهیه روغن مونوکوت از طریق واتساپ و تماس تلفنی دفتر مونوکوت با ما در ارتباط باشید.

 

دفتر مونوکوت 02128111516

واتساپ مونوکوت 09030000914

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.